Dooh i barmiljö
Utomhusbolaget XLoutdoor tecknar avtal med TVM
XLoutdoor och TVM har nyligen inlett ett samarbete, vilket innebär att XLoutdoor nu kan erbjuda reklam på digitala reklamytor i 80 barer.
Här når man som annonsör en sportintresserad, vuxen målgrupp i en trevlig barmiljö. En miljö som för vissa är det nutida svaret på lägerelden. Det ska bli väldigt roligt att nu också kunna välkomna en del kundsegment som annars inte får synas i utomhusmiljö, säger Malin Myrén, VD på XLoutdoor AB.
Dooh-serien är utspridd i 8 städer där främst Stockholm (117 skärmar) och Göteborg (38 skärmar) är representerat. Budskapen varieras med barens egen information om mat och dryck vilket ger skärmarna ett ökat obs-värde. Den genomsnittliga besökaren är i baren i 1, 45 h.
Slingan är på fem minuter, varav vi erbjuder annonsutrymme i två av dessa fem minuter fördelade på 15 sekunders spotar.
Kartlänk till barernas placering: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1zifG0IKwU0F_-CBSOBXAeqwg8WyYgmQ&usp=sharing
Bild på en digital reklamtavla i baren Ölstugan för annonsören Snabbare.com.
– Vi hoppas på att se många kreativa kampanjer, gärna kopplade till olika typer av sportevenemang, säger Malin Myrén.